נוהל טיפול בפניות ובתלונות
רקע
- אגף א' לחינוך מוכר שאינו רשמי (חינוך חרדי) במשרד החינוך פועל הן כיחידת מטה והן כמחוז תפעולי ארצי למוסדות החינוך המוכר, ועוסק הן בקביעת המדיניות החינוכית והארגונית בתחומים אלה והן ביישומה.
- כמחוז כלל ארצי לחינוך החרדי אחראי האגף על כלל ההיבטים הפדגוגיים והמנהליים הקשורים במערכת החינוך המוכר שאינו רשמי. במסגרת אחריות זו מפעיל האגף מערך של פיקוח פדגוגי על כלל המוסדות שבאחריותו, מטפל בעובדי ההוראה המלמדים במוסדות שבפיקוחו, מבצע תשלומים בגין הסעות תלמידים ועוד.
- החינוך החרדי המוכר שאינו רשמי, כולל מוסדות הפטור מקיף כ-325,000 תלמידים, הלומדים בכ-4,000 גני ילדים, ובכ- 1,200 בתי ספר.
- מטבע הדברים, נותן האגף שירותים שונים לתלמידים "המיוצגים" על ידי הוריהם.
- על מנת לקיים מערך אפקטיבי ושירותי של טיפול בפניות ותלונות הורים, הוחלט להקים באגף גוף אשר יטפל בכל תלונות ההורים בתחומים עליהם אחראי האגף.
- האחראי על הטיפול בתלונות ההורים באגף פועל בשני מישורים עיקריים:
- ככלי ניהול מרכזי בידי הנהלת האגף כבקרה על פעילות האגף- תלונות מטעם הציבור מהוות משוב על איכות השירות הניתן על ידי האגף והגופים המפוקחים על ידו. הטיפול בתלונות הציבור מהווה תשומה מרכזית לבקרה ופיקוח שוטף אחר התנהלות היחידות המקצועיות באגף, בכך מאפשר הטיפול בתלונות הציבור להביא לשיפור איכות הניהול והביצוע בתפקוד הגורמים השונים באגף.
- ככתובת נגישה לציבור ההורים, המעודדת אותו לעמוד על זכויותיו לקבלת שירות יעיל ואיכותי. התלונות נבדקות על ידי האחראי ללא משוא פנים, באופן אובייקטיבי, איכותי ומקצועי.